Wallace w Korpo

Piątek, godzina 18:13. Biuro. Mrok chmur zostawia na chodniku mokry cień. Stoję przy biurku i patrzę z góry na zagubione dusze które nie znają siebie samych. Żadna z tych osób nie wie że klepanie emaili dla szefa nie jest oznaką wygrynia życia. Odwrotnie. Każdy rodzaj pracy wykonywanej dla kogoś podcina skrzydła. Iluzja generowana przez korporacyjny świat doskonale przykrywa świadomość. A to co prawdziwe jest niewidoczne dla gołego oka. To co prawdziwe wymaga podróży w głąb swojego ducha i umysłu. Mimo wielu przebytych kilometrów astralnej przestrzeni, rozmów z istotami z drugiej strony lustra, ciągle szukam swojego własnego Ja.  Ci ludzie są mi obcy, prawie przeźroczyści, chociaż widzę ich na wyciągnięcie ręki. To duchy. Lewitują przez dni swojego czasu nie zatrzymując się na żadną refleksję.

Nigdy nie piszę tekstów w pracy. Dziś to nie nigdy. Muzyka na uszy. Elektroniczy szum zakłuca werbalną truzicnę którą na językach noszą ludzie korporacji. Nie wiele brakuje żebym rozpierdolił ekran laptopa o czaszkę jakiegoś garnituru. Wiem co mnie tutaj trzyma. Nie są to ani pieniądze ani atmosfera ani korporacyjne benefity (benefity to marchewka na kiju). Osły w garniturach nieprzerwanie idą naprzód. Marchewka dynda się w przód i w tył jak zwłoki wisielca. To co mnie tutaj trzyma to moja strefa komfortu. Nic więcej. Buntuje się jako jedyny. Wystawiam głowę ponad szereg szaraków i wykrzykuje hasła o wolność jak Willam Wallace. Przemyślałem skutki. Seneka Młodszy zawsze powtarzał żeby brać pod uwagę najczarniejsze scenariusze. Najgorsze co może mi się przydarzyć, to usunięcie ze stanowiska. Jeśli do tego dojdzie, będę dalej żył i cieszył się moimi dniami. Być może zostanę zmuszony do ewoluucji i w końcu wyrwę się z kajdan korporacyjnego zła. Trochę marzę o tym dniu. Chciałbym żeby nadszedł, lecz wiem że tak się nie stanie. Bez mojej pracy i własnych projektów nie ma szans na wolność. Skała nie wykłuje się sama. Małe uderzenia dłuta, zaczną zmieniać skałe w posąg.

Leave a Reply

