Klauny na papier

Co dziś wykuję w tym bezkształtnym głazie? Czy będzie to tekst na miarę króla liter? Czy raczej będzie to tekst na miarę gówna w kiblu? Nie wiem. Nigdy nie wiem i dlatego każdy dzień to niespodzianka. Poradą Nicka Cave’a wysyłam klauny. Wyrzucam jednego klauna za drugim z samolotu moich myśli. To zmasowany atak. To mój proces twórczy. Każda chwila usiana jest możliwością. My tego nie widzimy bo chwila to miejsce eterycznej rzeczywistości. Potrzebuje komandosów sił specjalnych, w piżamach w kropki i czerwonych perukach. Ich zadanie to sabotaż. Sabotaż przestoju. Gdy osiągam pułap 10,000 metrów, zaczynam nalot. Komandosi pomalowani szminką kołują w powietrzu jak dmuchawce niesione przez wiatr. Teraz patrzę i czekam co się wydarzy. Czasami klaun jest na tyle nieudolny że nie wykonuje swojej misji. Muszę go wtedy zabić i wysyłać nowego. Do skutku. Jeżeli atak się uda, zbieram iskry walki jak pająk który pije krople porannej rosy. Te iskry to plastelina z której formuje teksty. Ostatnio wysyłam klauny na papier. Długopis to ich matka. Wypluwa jednego klauna za drugim. Pisząc długopisem doświadczam innego doświadczenia niżeli piszę na klawiaturze. Wchodzę w flow. Nie myślę nad kolejnymi zdaniami, płynę na papierowej fali. W tym stanie 5 minut jest jak wieczność. Czas zwalnia jakby był niegrzecznym dzieciakiem który dostał soczystego klapsa w poślady. Czasami mam wrażenie że czas wkurwia się na mnie że potrafię długopisem wyhamować jego pęd. Im dłużej piszę tym bardziej czuje napór jego szponów. Przewaga jest jednak moja. Jadę długopisem po papierze jakbym na longboardzie jechał po szlifowanym betonie. Jest szybko, nie ma czasu na myślenie. Instynkt, zwierzę, równowaga. Zatrzymuje mnie dopiero zbyt ciasny zakręt. Nie wyrabiam i wypadam z toru.
-Ape

Leave a Reply

